Ömer Torlak
Prof. Dr.; 1961 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni 1982 yılında bitirdi. İstanbul Üniversitesi Pazarlama Bilim Dalı’ndan yüksek lisans derecesini 1984, doktora derecesini ise 1991 yılında aldı. 1986 yılından 1996 yılına kadar çalışmalarını özel sektörde sürdürdü. Uluslararası ve ulusal platformlarda pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, pazarlama ahlakı ve pazarlama tarihi alanında yayınlanmış çok sayıda makale, bildiri, kitap ve kitap bölümü bulunan Torlak’ın çalışmaları çok sayıda atıf aldı. 1996 yılında Kırıkkale Üniversitesi İşletme Bölümü’nde yardımcı doçent olarak başladı. 1999’da yardımcı doçent olarak atandığı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde 2002 yılında doçent, 2007 yılında profesör oldu. Anabilim Dalı ve Bölüm başkanlıkları yapmış olan Torlak, 2009-2011 yılları arasında Çankırı Karatekin Üniversitesi, 2011-2012 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi dekanlıkları görevinde bulundu. 2012 yılında KTO Karatay Üniversitesi Rektörlüğü’ne atandı ve Mart 2015 tarihine kadar bu göreve devam etti. Prof. Dr. Ömer Torlak, Haziran 2015 – Haziran 2019 tarihlerinde Rekabet Kurumu Başkanlığı, Mayıs 2016 – Temmuz 2018 tarihleri arasında TÜBİTAK Bilim Kurulu üyeliği yaptı. 2019 yılı Aralık ayından itibaren İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Bölümü’nde akademik kariyerine devam eden Torlak, evli ve 3 çocuk babasıdır.